Zdjelično dno tijekom trudnoće i poslije

Kegelove vježbe su prevencija i terapija u liječenju poremećaja zdjeličnog dna, često praćenim poremećajem mokrenja koji značajno umanjuju kvalitetu života te narušavaju fizičko i psihičko zdravlje žene, a najčešće su posljedica trudnoće i porođaja.

1 od 3 žene pati od nekog poremećaja tog tipa zbog čega su vježbe zdjeličnog dna esencijalne za ženu u svakoj dobi.

Što čine Kegelove vježbe?

  • jačaju mišiće zdjeličnog dna i tako preveniraju ili liječe inkontinenciju
  • pripremaju za zdravu trudnoću i lakši porod
  • oporavljaju tonus mišića i vaginalnu elastičnost nakon poroda
  • povećavaju osjetljivost, a time i kvalitetu spolnih odnosa

Što čini zdjelično dno?

Zdjelično dno čini sloj mišića razapet između kostiju zdjelice. Budući da hodamo uspravno, zdjelično dno je gravitacijski opterećeno. Njegov zadatak je podržavati vaginu, debelo crijevo i maternicu.

Tijekom trudnoće dno zdjelice je pod velikim hormonskim i statičkim pritiskom. Uslijed djelovanja hormona mišići dna zdjelice se opuštaju kako bi olakšali porod, a povećana težina majke u trudnoći daje dodatno opterećenje na dno zdjelice.

Zašto vježbati?

zdjelicno-dnoVježbanje mišića dna zdjelice čini porod lakšim, a smanjuje i mogućnost neželjenih posljedica, oštećenja porođajnog kanala tijekom poroda. Zdjelično dno je jako napregnuto tijekom trudnoće i poroda. Rastući fetus i maternica dodatno pritišću dno zdjelice. Hormonska promjena mijenja mišićnu arhitekturu pelvičnog dna i čine ga mekšim i elastičnijim u pripremi za porod.

U teškim slučajevima, napor i istezanje tijekom trudnoće i poroda mogu uzrokovati slabost mjehura (urinarnu inkontinenciju).

Koji su osnovni rizični čimbenici za slabost mjehura (urinarnu inkontinenciju)?

  • veliko dijete
  • nasljedna slabost vezivnog tkiva
  • kasno majčinstvo
  • pretilost
  • višeplodna trudnoća.

Ostali faktori rizika za inkontinenciju uključuju: dugotrajan porod, oštećenja nastala zbog težeg perianalnog suženja ili pak nužnosti instrumentalnog dovršenja poroda (forceps ili vakuum ekstrakcija).

Prevencija u idealnom slučaju počinje vježbanjem prije trudnoće i nastavlja se redovitim izvođenja vježbi u trudnoći.

zdjelicno-dno-vjezbeKegelove vježbe koje se izvode u trudnoći- su vježbe za jačanje mišića dna zdjelice koje podrazumijevaju voljno stezanje mišića ovog područja s tendencijom što duljeg zadržavanja visokog tonusa muskulature. Vježba se u ležećem, sjedećem, klečećem i stojećem položaju u periodu od 20.-36. tjedna trudnoće.

Preporučuju se barem tri vođena treninga s terapeutom, a poslije se s vježbanjem nastavlja po uputama.

Ovakav način vježbanja smanjuje za 33% rizik pojave inkontinencije u 36. tjednu trudnoće, odnosno za 39% smanjuje rizik inkontinencije 3 mjeseca nakon poroda.

Perinealna masaža prakticirana od 34. tjedna trudnoće čini perineum elastičnijim i priprema ga za intenzivno rastezanje pri porodu. Sve nabrojene aktivnosti imaju za cilj spriječiti teške opstetričke ozljede.

Što se događa nakon poroda?

Hormonske promjene tijekom postpartalnog razdoblja (6 tjedana od poroda), imaju za cilj vratiti zdjelično dno u prvobitno stanje, stanje prije trudnoće. Međutim, treba imati na umu da je u tih par prvih tjedana nakon poroda zdjelično dno vrlo nježno i osjetljivo na ozljedu. Ne preporučuje se dizati više od 5-10 kg (pazite, to odgovara težini djeteta u nosaču).

Skupina francuskih autora je nakon pretraživanja literature objavila preporuke za vježbanje mišića dna zdjelice u svrhu poslijeporođajne rehabilitacije. Vježbanje mišića dna male zdjelice se preporučuje u svrhu prevencije i terapije urinarne inkontinencije. S vježbama treba započeti 3 mjeseca poslije porođaja (ne ranije od 6 tjedana nakon vaginalnog porođaja, odnosno 10 tjedana nakon carskog reza). Preporuka je tri vođena treninga s terapeutom, a poslije se nastavlja vježbati po uputama.

Druga vremenska točka u kojoj je intenzivnije vježbanje krucijalno je perimenopauza i menopauza, kada zbog niske estrogenske podrške dolazi do izražaja slabost mišića u ovom području, odnosno, često se tada prvi put manifestira inkontinencija.

KegelSmart-uredaj-za-izvodenje-Kegelovih-vjezbi

KegelSmartTM -uređaj za izvođenje Kegelovih vježbi

Terapeuta koji je nužan kako bismo pravilno izvodili Kegelove vježbe i osvjestili skupine mišića važne za statiku dna zdjelice, uspješno može zamijeniti KegelSmart.

KegelSmartTM je načinjen od medicinskog silikona, nježnog na dodir. Dizajnom je perfektno prilagođen anatomiji rodnice, 100% vodootporan. Vježbanje uz KegelSmart je lagano, ugodno i efikasno.

KegelSmartTM u prvom aktu očitava stupanj slabosti mišića.

Također, KegelSmartTM omogućuje praćenje napretka, koji je već za mjesec dana značajan.

U periodu kada “nove” mame imaju vrlo malo vremena za sebe, KegelSmartTM osigurava pravilno izvođenje vježbi u samo 5 minuta dnevno.

Integriranje vježbi zdjeličnog dna u svakodnevni životni stil, uz ovaj uređaj, je jednostavno i efikasno. Tako se preveniraju i liječe smetnje mokrenja i poboljšava vaginalna elastičnost nužna za kvalitetan život.

Današnji brzi način života ne daje puno prostora i vremena pa je KegelSmartTM, kao osobni trener, više nego dobro došao.

Comments are closed.